Johanna Lindbäck

25 januari, 2016

Vad ska man göra när man kör fast?

Filed under: Skrivande — Johanna @ 15:50

Idag. SÅ seg skrivdag.
Inser nu efter flera timmar att problemet är att jag inte vet exakt vad som ska hända i det här kap, jag har bara en högst diffus plan om ”lite backstory”.
Hur kan jag inte fatta det hindret redan kl 08.30?
Bra fråga.
Svar: Jag är ganska trög?

Nu ska jag skriva ut texten och läsa igenom allt noga. Det brukar ge en riktning. Imorgon: gör om, gör rätt, för guds skull.

3 kommentarer »

  1. Hej Johanna!
    Har du skrivit många böcker? För min del har jag bara skrivit en självbiografi, men om jag kunnat backat tiden och varit 40 år hade det nog blivit många fler. Tyvärr finns inte orken till att göra allt jag vill, kvar. Jag körde fast jag med, googlade en del, fick lite tips och hittade sen mina egna. Om detta och lite till kan du läsa i Nathalie Sjögrens intervju.
    http://www.nathaliesjogren.se/intervju-med-froken-anka/
    Mitt största problem var att jag inte kunde sluta fast att jag satt fast. Det blev ju bara värre. Men boken blev klar och har t.o.m. fått bra recensioner. Vilken bonus.
    Var hittar jag din/dina böcker?
    Villa du kolla in min så hittar du dom här:
    http://www.facebook.com/ekpj53
    http://www.steeperz.com
    Lycka till. Vi hörs
    /Leva-Kerstin

    Kommentar av evakerstin — 31 januari, 2016 @ 12:34 | Svara

  2. Jepp, jag har skrivit 10 böcker, utgivna på Rabén&Sjögren, Gilla böcker och Lilla Piratförlaget. Kolla på fliken Mina böcker tex här till höger. De finns på närmaste bokhandel eller nätbokhandel.

    Kommentar av Johanna — 31 januari, 2016 @ 18:21 | Svara

  3. Ska jag göra
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    Kommentar av evakerstin — 31 januari, 2016 @ 18:52 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

