Johanna Lindbäck

20 februari, 2016

Den luriga hjärnan

Filed under: Jan Svensson,Kreativitet,Skrivande — Johanna @ 14:25

Jag höll på att hoppa fram och tillbaka mellan olika skrivprojekt under sommaren och hösten, så till slut bestämde jag att nov och dec enbart skulle ägnas åt ungdomsboken och inget annat. Ville göra ett allvarligt försök att komma in i den, och det var smart för jag lyckades.
Men samtidigt tog jag någonstans under tiden det ganska omedvetna (?) beslutet att när jag nått sidan 50, då kanske jag åtminstone skulle få tänka på ett annat projekt. Well, nu är jag där och som på en given signal varvade min hjärna igång.
Jag läste om ”Jan Svensson” i veckan, bara för att, och sen startade jag en ny skrivbok, no biggie liksom, och kluttrade ner lite saker, bra att komma ihåg dem ju. Plus att jag i förmiddags hittade en engelsk artikel på twitter om hur funktionsnedsatta personer är underrepresenterade på brittiska teatrar, och direkt blev Martin!, läraren i JS.
Mhm. Där är vi nu.
Men jag SKA verkligen skriva med fullt fokus på ungdomsboken. Får typ bära med mig den nya anteckningsboken ifall strålande idéer dyker upp, men annars är det ungdoms ungdoms ungdoms.

(JS2 ska vara om Nicki och hennes mamma. Har kommit på några så himla bra saker!!)

Apropå något heeelt annat såg jag just ”Skavlan” där Martina Haag gästade. Har ni inte läst ”Det är något som inte stämmer”, do it. Och se Skavlan-intervjun.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

