Johanna Lindbäck

23 februari, 2016

Jobbar bäst i en soffa i Lissabon

Filed under: Skrivande — Johanna @ 12:05

Igår träffade jag Lisa på spontanlunch. (Hon messade och frågade om jag ville äta tofu i Ringen för jag har berättat hur besatt jag är en av en banh mi-smörgås med tofu där, och jag släppte genast allt och hoppade på en buss.) En sak vi pratade om var att vi båda har fattat att vi skriver bok allra bäst när vi är i Lissabon. Mest fokus, kortast startsträcka, störst uthållighet. Så fort vi kommer hem rasar det där ihop och allt blir mycket mycket svårare och trögare. Synd att man har skaffat sig den dyra arbetsrutinen. Nej, det räcker inte med ett eget kontor eller whatever, det måste vara en liten soffa i en lägenhet med jättefin utsikt i LISSABON och tillsammans med Lisa.
Herregud. Man skulle kunna tro att vi fick miljondealar för våra böcker. (Sadly, not the case.)

Jag tipsade henne också om den tyska romanen ”Tschick” som jag har läst. Det är en pärla!! Enormt fina huvudpersoner, fin humor, bra historia om en spontan och oplanerad roadtrip. Missa ej! Jag lånade den på biblo, men kommer att köpa. En sån bok jag vill äga. Då är det BRA.

1 kommentar »

  1. Hej, Johanna jag skriver läromedel på NoK och tittar och skriver just nu på intervjuerna som du och Pär Sahlin gjorde, sanslöst roligt. Ha det bra!

    Kommentar av Michaela — 24 februari, 2016 @ 13:03 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

