Johanna Lindbäck

10 april, 2016

Ständigt mål: få med en bilscen, en dansscen eller bara en sångscen

Filed under: Förhoppningar,Skrivande — Johanna @ 22:26

För att vara en musik-ointresserad person* är jag ändå rätt så upptagen med att få in musik i mina böcker.
Älskar tex när folk åker bil och lyssnar på musik, tom kanske sjunger med. Skulle önska att jag kunde ha med det i varje bok. Önskar det ännu mer sen jag upptäckte James Cordens fantastiska bil-karaoke.

Har sen i somras en hel spellista som jag då tänkte skulle passa i en bröllopsscen i en bok, men nu har jag bytt bok så nu tror jag det bara blir en allmän dans på en fest. Kanske en 50-årsfest. Där kommer ”When you say nothing at all” att spelas. Och mannen ska visa sig vara jäkligt bra på att dansa. Oväntat. Men så trevligt. Ja, ni fattar. (Näääär ska jag få börja skriva på det här.)

Och så har vi killen som sjunger med i en låt när han tror han är ensam, men en tjej råkar lyssna. Den ska jag snart få in i boken jag skriver nu, ungdoms.

* Jag GILLAR musik, men jag är skitdålig och lat på att upptäcka ny. Jag lyssnar då och då, lite sporadiskt. Har sällan på musik när jag jobbar.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

