Johanna Lindbäck

24 april, 2016

Som jag älskar den här mannens struttande

Filed under: Livet,Musik — Johanna @ 13:21

Som jag älskade Prince när jag gick i högstadiet och gymnasiet. En tid som råkade sammanfalla med hans stora, kommersiella genombrott med ”Purple Rain” och skivorna efter. Jag har både lps och cds med honom, spelade in grejer som sändes på svt och såg dem och om igen (på video!). Till exempel det halvtimmeslånga montaget som svt la upp igår, efter tio sekunder fattade jag ju att det var DET programmet. Jag kan vartenda klipp i det.

Om man gillar att dansa är Prince en fantastisk artist. Och som jag älskade (älskar) att dansa. Han har ett sånt speciellt struttande, ni vet? Nu efter hans död såg jag den här gif:en på twitter med just detta struttande, och det var som att öppna en flodlucka (redigerat: eller dammlucka) till MINNEN. Den speciella gångstilen, dansen i Kiss-videon, hans klädstil, och hans ögonkast och himlingar till höger och vänster när han uppträder. Och låtarna såklart. Åh, älskade, älskade Prince.

Det översta klippet innehåller inget struttande, men väl desto fler fantastiska ögonkast, akustiska versioner av några av de bästa låtarna och en otrolig publikkontakt. Jättefina åtta minuter. Och om man är ett Prince-fan kanske sista låten får en att gråta lite.

Jag har bara velat se på klipp och läsa artiklar om honom hela helgen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

