Johanna Lindbäck

6 juni, 2016

6 juni och arbetslinjen

Filed under: Frilansliv,Kreativitet,Pengar,Skrivande — Johanna @ 11:04

Jag firar nationaldag med att helga arbetslinjen och skriva på min kommande ungdomsbok. Sitter just nu på ett hotell inne i stan (stor fäbless för att jobba på hotell, i deras lounger) men ska nog snart åka hem igen för lunch och boktänkande. Hade samma procedur igår, så imorse vaknade jag vid 05 med bokidéer. Mysigt. Ärligt, jag tycker det. Det är bra när man är inne i ett sånt kreativt spinn och hjärnan puttrar på.
Hade först planerat att jag skulle vara klar med första versionen av den här boken till midsommar, men det kommer INTE att hända pga Bladen brinner-arbete och diverse annat. Den kommer att bli första versions-klar under sommaren istället och det går också bra. Det är boksläpp våren 2017, så det är ingen panik.

Igårkväll såg jag på teve* för det var Maria Bloms film ”Hallå hallå”. Gillar alltid hennes filmer. Tycker ofta de är så himla fint vardagliga, och det menar jag alltså som en komplimang. De är som livet är, och Ann Petrén är ju ofta med, och igår dessutom flera skådisar jag sällan eller aldrig har sett förut. Handling: en nyligen separerad 40+ undersköterska i Falun som behövde komma loss efter skilsmässan. Man fick både skratta och gråta lite. Jag önskar mig fler Maria Blom-filmer.

Det är 10 dagar kvar på vår Bladen brinner-kickstarter. Vi har nått 129 900 kr nu.

* Det låter som att det är en happening att jag ser på teve, och sista tiden har det nog nästan varit det. Läser ju böcker istället, ni vet. Ha!

1 kommentar »

  1. […] Gissar ändå att den här filmen kommer älskas av drivor av människor. I fredags storhulkade alla runtom mig, medan jag inte fällde en enda tår. (Undrar hur många av dem som har sett ”Hallå hallå”?) […]

    Pingback av Har tur och flyt i Umeå | Johanna Lindbäck — 19 juni, 2016 @ 16:17 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

