Johanna Lindbäck

3 februari, 2017

”Julia vers 5”, nu kör vi

Filed under: Karta för förälskade — Johanna @ 11:32

Så att, ja. I söndags lämnade jag in manus till min förläggare. Enl ök. Men det var helt kajkigt i slutet och jag hade processångest, prestationsångest och tidsångest höll på att terra honom, halvt på skämt, bara, som en annan Kerstin Thorvall* i mejl och mess. ”Har du läst? Läs fort! Nu då, har du läst?”.

karta-for-foralskade-och-andra-vilsnaJa, men han läste, och igår hade vi manusmöte, och det gick bra, och slutet ÄR dåligt men mycket annat är helt okej (= kommer bli bra). Ett sånt där skönt möte där någon annan säger saker man själv nuddat vid bara i sina tankar, eller inte haft riktigt klart för sig än men håller med om helt.
Jag gick hem stärkt och glad, och yes, lite tidsstressad också. (Lagade middag, skulle lyssna på en podd sen på soffan, men somnade på 5 min. Vaknade, messade med Lisa om samtal vi gillar vs samtal vi inte gillar. Var fortfarande på bra humör. Parentes i parentesen, vi hade en så sjukt bra kväll i onsdags med vin och pizza och massa !! prat !! om podd och diverse som avslutades med att vi såg ”La la land”. Gud, så härligt allt var. 5+ på den kvällen.)

Idag har jag tränat, det behövdes verkligen, och nu är jag på kontoret och inom en minut blir det öppna, markera allt, kopiera, skapa nytt doc -> Julia vers 5.
Here we go.

* När Kerstin Thorvall lämnade in manus krävde hon alltid att förläggarna skulle läsa direkt. Hon ringde typ två timmar senare för att få deras synpunkter. Man får vanligtvis aldrig svar så snabbt. Bara att få manussvar och synpunkter inom tre dagar är ovanligt snabbt.

1 kommentar »

  1. Haha! Gud, jag vet! Jag håller på med redigeringsprocessen av min andra bok, så jag har ju inte någon våldsamt omfattande erfarenhet, men JA, man blir ju tokig! Och eftersom jag är ett så oprövat kort så visste jag inte ens ifall de ville ge ut den här boken när jag lämnade in manus för granskning. Det skedde i mitten av december och jag fick svar i mitten av januari. Var min jul fridsam? Inte det minsta. Jag gick upp ca fem kilo av ren ångestätning.

    Men jag är så glad att du är på så god väg med din bok. Åh, vad jag längtar efter den! Och omslaget är supersnyggt!

    Kommentar av Elin Säfström — 3 februari, 2017 @ 13:02 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

