Johanna Lindbäck

2 april, 2017

Bökigaste, svåraste manuset hittills? Kanske.

Filed under: Skrivande — Johanna @ 19:39

Gud vad jag får slita med detta manus. Och ändå är det inte alls en komplicerad historia. Mejlade just in 152 sidor. 47 820 ord. Kommer bli fler, gissar jag, för vissa saker behöver verkligen utvecklas, men aaaah, ändå. Har kämpat och kämpat med sista fjärdedelen för det är på den jag alltid fastnat eller inte hunnit få ihop tidigare. Nu finns iallafall en helt genomskriven bok, om än klart bristfällig här och där, men det ÄR en utgångspunkt att jobba ifrån.

Ska smälla till med te och rostmackor nu för att fira denna bedrift.

2 kommentarer »

  1. Jag förstår att det är tungt! Men det låter samtidigt lite betryggande för en gröngöling som jag själv, att du som etablerad författare också brottas med ditt manus på det sättet. Jag är övertygad om att det blir du som tar hem segern i slutändan och att vi får se Karta för förälskade och andra vilsna på bokmässan.

    Kommentar av Elin Säfström — 3 april, 2017 @ 03:47 | Svara

    • Med skrivande spelar det aldrig någon roll vad man har gjort innan… Det är väldigt rättvist så, alla är nybörjare i sina nya projekt. En välsignelse / förbannelse beroende på dag.

      Kommentar av Johanna — 3 april, 2017 @ 16:43 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

