Johanna Lindbäck

2 november, 2017

Skriv, skriv, skriv

Filed under: Skrivande — Johanna @ 18:27

Den här veckan har jag börjat skriva igen. Var tvungen att ta en paus efter Kartan blev färdig i augusti, för den boken var verkligen hårt och stressigt jobb ända in i kaklet. Men nu är den pausen över. Har eventuellt tänkt skriva på två saker samtidigt nu – vuxen och ungdoms. Vet inte om jag kan det, men ska testa. Jag har ju en tendens att väldigt snabbt hamna i ”nej, det går inte, jag kan inte skriva vuxen, jag vet inte hur vuxna äääär” så fort jag börjar på vuxenböcker annars och om jag gör två olika åldrar samtidigt kanske det blir lättare. Vi får se.

Har den här situationen nu resten av hösten: lite fattig på grund av så få skolbesök och föreläsningar, men å andra sidan sjok av tid som kan ägnas åt skrivande. Jag hade ju gärna tagit ett par föreläsningar till, men jaja. Det är å andra sidan en motsatt situation jämfört med när jag skrev just Kartan för då hade jag konstant ont om tid och längtade efter obokade veckor. (Man är aldrig nöjd.)
Tänker att nu med all den här fokuserade tiden är det min tur att skriva en bok på rekordtid?

1 kommentar »

  1. Jamen, satsa på trettio dagar😊 Nej då – jag tror att vi var rätt många som baxnade över Lindströms bedrift när den kom i dagen på Bladen brinner-partyt. Men att skriva på två projekt samtidigt har jag alltid trivts bra med. För mig fungerar variationen som återhämtning och det minskar risken att jag fastnar helt och hållet.

    Kommentar av Elin Säfström — 8 november, 2017 @ 03:44 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

