Johanna Lindbäck

29 september, 2012

Bokmässan dag 3

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv,Kropp,Livet,Som om jag frågat — Johanna @ 21:28

Är hemma nu när jag skriver det här. Gud, så skönt. Vad underbart det ska bli att sova i sin egen säng inatt. Och att kunna släppa det här tvångsbeteendet att gå på toaletten så fort man ser en som har mindre kö än 10 meter, för vem vet nästa gång man kommer att ha tillfälle? Och att andas lite frisk luft imorgon. Och röra på sig, utomhus. Och… och. Skönt att vara hemma helt enkelt.

Idag var min lediga seminariedag. Lyssnade på 3 st och de var av vääääldigt varierande kvalitet. Synd. Man vill att alla ska vara bra. Tex hoppas man ju på samtalsledare som förberett sig och har en tanke om vad som ska diskuteras. Som ett minimikrav bara.
Gick en sväng på mässgolvet också. Cirka 5 min. Det var så extremt mycket folk. Det gick inte. Flydde upp till andra våningen igen. Var mycket trött.
På lunchen hamnade en man som förut mekade med bilar på teve mittemot mig och en annan författare från mitt förlag. Det är så trångt i matsalen, man bara sätter sig vart som helst där det är ledigt. Han och hans fru var snällt nyfikna och började fråga vilka vi var, vad vi skrev, vad våra böcker hette, varför vi skrev för barn. Jag och den andra författaren bara tittade på varandra typ ”snälla du, kan du svara?”. Alltså, ORKADE EJ, inte dag 3 på mässan. Det blev väldigt korta svar. Och när folk frågar om titlar… Ibland känner jag bara för att säga ”men det spelar ingen roll för du kommer ändå inte att ha hört talas om dem för du läser inte ungdomslitt, så why bother?”. Men det gör jag ju inte, utan radar snällt upp. De hade aldrig hört talas om någon av dem. Precis som förväntat.
Shit, vad fruktansvärt trött jag låter nu. Jag ÄR det. Hade vi suttit med dem på dag 1 hade jag säkert varit mycket mer tillmötesgående…
Måste samtidigt säga att mässan är helt fantastisk för där man kan verkligen möta människor som är det motsatta – dvs, de kommer fram och berättar att de HAR läst ens böcker och gillar dem tokmycket. Det händer ju inte i vanliga fall direkt. Och sen har man ett seminarium tillsammans med en annan författare och fyller en sal för 350 pers bara sådär.
Way. To. Go.
Det ska jag gotta mig åt ett tag nu. 350 pers.
Och att jag har fått jättefin respons på de seminarier jag ledde från de medverkande, förlagen och publiken som hunnit skriva om dem. Väldigt roligt.
Ja, överlag, bra mässa i år igen. Egot boostades rejält, uppdragen gick bra, jag hade roligt. Check check check!

Och sen hade jag bokat tyst vagn på tåget hem i em. Helt underbart.

Godnatt!

1 kommentar »

  1. […] Susanne Boll. Någon i allmänhet hos Anne Liljeroth. Sköna möten hos Lina Forss. Egoboost hos Johanna Lindbäck. Den allra första fantastiska gången hos Trying to follow my dreams. Om att inte vara där hos […]

    Pingback av Det handlar trots allt ändå om boken « Debutantbloggen — 2 oktober, 2012 @ 06:18 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

