Johanna Lindbäck

30 december, 2012

Jag ska köpa icebugs för pengarna

Filed under: Frilansliv,Livet,Misc,Pengar,Träna — Johanna @ 18:24

Sista dagen jag var hemma i Stockholm innan jul fick jag ett kuvert på posten med det glädjande beskedet att jag fått ett stipendium ur Fotokopieringsfonden. Tjoho!

Ja, det finns en sån fond.
Ja, det är 2012, men tänk på att skolor fortfarande använder en hel del kopior och att det görs antologier och att man inte köper in allt i klassuppsättningar och… ja, ni fattar. Det är inte SÅ urmodigt även om man hör talas om läsplattor oftare än kopieringsmaskiner nuförtiden.

Iallafall, jag blev himla himla glad över stipendiet! Det är en engångssumma och motsvarar typ 3 (beskattade) vanliga månadslöner. (Och med mitt snålande just nu = ännu lite mer.)
Har kommit på en firar-sak jag ska köpa för en del av dem: vinterlöparskor. Icebugs. Med tanke på att det mest är is och åter knögglig is på Stockholms gator fram till mars kanske, så känns det väldigt fiffigt. Jag vill ju springa. Helst inte halka och bryta något.
Det blir dessutom ett kreativt stipendieutnyttjande för jag använder ju löpning som en del av bokskapandet. Så fort det blir vardag igen ska jag knalla iväg och göra min investering!

2 kommentarer »

  1. Grattis, kul!

    Kommentar av Janina Kastevik — 31 december, 2012 @ 00:00 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

