Johanna Lindbäck

27 mars, 2014

Tack för en deppig lunch!

Filed under: #blogg100,Frilansliv,läsambassadören,Livet,Misc — Johanna @ 19:06
Ni vet när man skriver ”tack för en peppig lunch!” men ens telefon autocorrectar peppig till deppig? Och det upptäcker man ett dygn efter mejlet är skickat… som tur var till en kompis.

Även denna dag innehöll en massa pepp istället för depp. Spelade in Läsambassadörspodd på fm, ännu en jättejättebra gäst, och sen fick jag äntligen luncha med mina 2 bästa fd kollegor från skolan. Så himla trevligt! Vi har alltid det. En är numera pensionerad, den andra jobbar kvar på skolan, och jag har ju bytt jobb helt och hållet. Två timmars prat med dom. Svisch! Efter det lite vanligt mejlande (läs: bestämma tågtider, är det ALLT jag gör?!). Det var väl inte världens pepp, men nödvändigt.

Imorgon ska jag hålla ett tal. Borde förbereda det mer i detalj nu. Jag kom på stommen i tisdags när Barbro Lindgren fick Alma. Den sortens bra idé som typ kom paketerad och klar. Ska nu endast finslipas.

(Apropå podden, den heter ”Läs för livet” och första avsnittet släpps snaaaart. Görs av Kulturrådet.)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

