Johanna Lindbäck

27 maj, 2014

De olåsta toadörrarna

Filed under: #blogg100,Kropp,Livet — Johanna @ 11:34

Ni vet när man kommer in på en damtoa och är jättekissnödig och det är kö, 2 pers före en och 3 toaletter. Man får vänta. Det är inte direkt snabba människor som är inne på de 3 toaletterna. En av dem ser inte heller låst ut och är väldigt tyst så man pekar på den: ”Är det någon där inne också?”
En av de köande säger milt i lätt ”snälla du, tror du vi är dumma i huvudet”-ton: ”Alla är upptagna, vi väntar.”
Jag: ”Jag fattar det, men har ni kollat den där?”
Kvinnan överseende: ”Den är också upptagen.”
Sen kommer det ut folk från 2 toaletter och de före mig går dit. Då kollar jag den tredje toadörren. OLÅST.
Då har man ju bara lust att vråla ”HALLÅ URSÄKTA URSÄKTA MEN DEN VAR VISST INTE SÅ UPPTAGEN, VA? VAD VAR DET JAG SA!!!”

Det är som på tåget, som jag tillbringat en massa tid på senaste åren. SJ-toalettdörrarna får man ofta både trycka till rejält för att stänga och dra till rejält för att öppna. Ser jämt människor stå och fjesa helt försiktigt när de ska öppna och så tror det att den är upptagen fast den inte alls är låst eller på rött. Men de står där och stirrar en stund innan de fattar misstanke och känner efter lite hårdare, och hoppsan, den var ju ledig.

Här infinner sig ju frågan: brukar jag inte vara vänlig och säga till då, upplysa dem om att den är ledig?
Svar: Hmmm, handen på hjärtat, men inte alltid.
Men jag sitter ju i tyst kupé. Man ska inte prata. What can I do? It’s out of my hands!

1 kommentar »

  1. Reblogga detta på Christer.L.Hansson och kommenterade:
    Den här berättelsen är ju klocktrent hämtad från vardagen. Det är ju så här vi har det och beter oss.

    Kommentar av christerhansson — 29 maj, 2014 @ 04:51 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

