Johanna Lindbäck

1 augusti, 2014

Mästerfotografen strikes again

Filed under: Skrivande — Johanna @ 10:07

 

IMG_1555

Skulle gärna lägga upp ALLT jag kommit på om S och E, de nya karaktärerna, stöta och blöta, be om feedback, kräva hurra-rop, och så vidare, men det går ju inte. Fast här ska de bo. Det är så fint med den gammaldags grusgången in till huset. Det är ändå ett hus som jag tycker är nästan mitt i stan även om det inte ser ut så. (Mitt i stan kanske man inte håller om ifall man bor i Umeå. Centralt läge iallafall.)

Jag har typ 25 foton till från kvarteret. Parkeringar, trottoarer, förstukvistar, baksidor, cykelparkeringar, med mera. Det ena snyggare än det andra. Not. Men syftet är ju inte snyggt utan miljö. Det är verkligen min största inspirationstrigger att hitta HUSET där folket ska bo. Sen är det bara all systems go!

(Bilden funkade inte? Men nu så!)

2 kommentarer »

  1. Hej Johanna! Jag läste ut din bok ”Välkommen hem” idag och jag älskade den! Så därför undrar jag om det finns någon fortsättning på den och vad den/de böckerna heter i så fall? 🙂 Tacksam för svar!

    Kommentar av Linnea — 1 augusti, 2014 @ 14:22 | Svara

    • Hej! TACK!! Måste göra dig besviken för det finns ingen fortsättning. I pocketupplagan finns en nyskriven extrascen som äger rum efter slutet, och några deletade scener från olika tillfällen. De finns i e-boken också. Men en hel bok som fortsättning, nope, sorry.

      Kommentar av Johanna — 2 augusti, 2014 @ 16:21 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

